Příprava na Fantasy


Než se mnou půjdete fotit Fantasy...Aneb jak pózovat a připravit se.


Fantasy foceni v kostýmech, v pohádkovém, či dobovém stylu, v krásné přírodě, s různými divokými zvířaty, to je světový hit posledních let a stává se oblíbeným stylem focení i v české republice.
Nechcete mít doma pouze klasické rodinné portréty? Máte rádi kouzla a fantazii a chcete se proměnit v jinou, magickou nebo historickou bytost? Chcete si zahrát novou roli plnou tajemství a mít tak originální památku, jako z filmu? Pak je toto netradiční focení přesně pro vás!

Toto focení nemá věkovou hranici ani žádná fyzická omezení, jediné omezení je v naší představivosti. Je možné fotit i se svými zvířaty, ve vámi vyrobených, nebo půjčených kostýmech. Na zajímavých místech, s tématem, které vám bude sedět. Vizážistka vás může nalíčit klasicky, nebo ve fantasy divokém stylu s využitím našich krásných dlouhovlasých paruk, umělých pírkových řas, okrasných kamínků atd. Toto focení by mělo být ušité tzv. na míru pro vás tak, aby vznikly kouzelné fotografie plné fantazie.

Focení se zvířaty

Nabízím focení s vlkem, dravci nebo s koňmi. S dětmi do 10ti let pouze s koňmi (poníky). Focení se zvířaty je vždy náročnější ale výsledek má své jedinečné kouzlo. Důležité je abyste se zvířete nebáli! Aby fotky vypadaly přirozeně, nesmí vám vadit se ke zvířeti hodně přiblížit, dotýkat se ho, přitisknout si dravce ke tváři, obejmout vlka, lehnout si na koně, pak dostanou fotografie tu pravou atmosféru. Pokud se na to hned necítíte, vyberte si focení, kde budete hlavní hvězdou jen vy a vaše nová role. Můžeme se seznámit, zvyknete si na fotoaparát, zjistíte, co vám sedí a jak focení chutná a na to příští už si vyberete i nějakého divokého mazlíčka ?.
Před každým focením se zvířetem se prvních 10-20 minut rozfotíme jen spolu, ukážu vám, jak pózovat, co vypadá dobře, vy se uvolníte a dostanete do své role. Tak vám vznikne pár fotek i sólo jen vás bez zvířete.

Jak pózovat a tvářit se na foťák?

Focení je herectví, musíte se uvolnit a dostat do role. Je fajn když vás na focení doprovodí přítel, maminka, nebo kamarádka. Věřte mi ale, že pokud nemáte s focením zkušenosti, nejlépe se uvolníte a začnete si hrát s emocemi jen se mnou za foťákem a mými pokyny.
Ukažte mi radost, nadšení, smutek, strach, flirtujte s foťákem. Nic není trapné, musíte ukázat různé emoce a hrát divadlo.
Když se podíváte na portréty profesionálu, častokrát uvidíte hru s rukama, dotýkejte se jich, svého krku, tváří, rtů. Dávejte si jemně vlasy za uši, pročesávejte je rukama, vše však musíte dělat přirozeně s uvolněnou rukou, bez napětí a křeče.
Dále si na portrétech modelek můžete všimnout lehce pootevřených rtů. Smyslně povolené rty a čelist tak, že se vám mezi rty udělá mezera a třeba i vykouknou zuby, to dává fotce vášeň.
Jednou pohled do foťáku, podruhé kousek za něj, potřetí dolů pod sebe. Jednou úsměv, podruhé vážnost, potřetí zavřené oči v zasnění, důležitá je dynamika. Určitě doporučuji shlédnout pár videí (ideálně zahraničních) jak pózovat, třeba na youtube. Možná to zní složitě ale nemám za 5 let focení zkušenost, že by to někdo nezvládl. Častokrát ti, kteří se nejvíce báli, nejpozději do půl hodiny pózovali jako profíci a ani nechtěli přestat fotit.

 

Jak pózovat se zvířaty?

Pózovat i se zvířetem, z kterého máte ještě respekt, už je složitější i pro profesionální modely. Proto je ták důležité zkusit si něco nafotit ještě před tím, než ho dostanete do ruky. Musíte si uvědomit jednu zásadní věc, čím víc vy budete v pohodě, tím víc v pohodě bude i zvíře. Soustřeďte se na své pózování a vžijte se do role i se zvířetem. Na fotce to musí vypadat, že vy a zvíře jste nejlepší přátele a důvěrně se znáte, věříte si a vaše spojení je až magické.
Nečekejte, že se zvíře bude dívat do foťáku a dělat co vy nebo já chci. Je to divoké zvíře, a to pózovat nebude nikdy. Proto se mu musíte neustále přizpůsobovat. Když se kůň zadívá do dálky, podívejte se stejným směrem a hrajte, že tam přichází pro vás někdo důležitý. Když se vám vlk zadívá do očí, chytněte lehce jeho hlavu do dlaní a ukažte nám to magické napojení, které mezi sebou máte. Když dravec roztáhne křídla, zvedněte s ním ruku trochu výše a tvařte se nadšeně, že vám právě přistál na ruku a vy ho vítáte. Ukažte blízkost.
Pokud koně obejmete, přivřete oči a propleťte prsty v jeho hřívě. Neustále si ale hlídejte at vám v objektivu vidím do tváře. Aniž byste se na mě přímo dívali, pořád periferně sledujte, kde jsem a jestli na vás dobře vidím. Když kůň sklopí hlavu k zemi aby si vzal kousek trávy, nechte ho spočnout. Opřete se rukama o jeho hřbet a zase pózujte směrem ke mně. Když vám pak najednou začne očichávat ruce, usmějte se na něj jako na přítele, který vám projevuje lásku, je to hra. Neustále se přizpůsobujte situaci, jako by to bylo předem naplánovaní, improvizujte, hrajete divadlo.
Za chvíli zapomenete, že je to jen „jako“ a zvíře začnete opravdu vnímat. Do toho kouzelného opojení vám budu zasahovat jen já neustálým cvakáním a pokyny, teď zavři oči, zvedni tu ruku výše, vytoč se na mě víc ramenem, teď se ho dotkni, ukaž že se mě bojíš, teď úsměv atd. ?

Jak se připravit před focením a co sebou?

Je dobré se před focením kvalitně vyspat, vzít si sebou dost pití (hlavně v létě), klidně i malou svačinku. U mě, ani v půjčovně ke kostýmu nedostanete boty, je dobré zajistit si tedy nějaké, které se ke stylu vaší nové postavy budou aspoň trochu hodit.
Pokud jdete fotit v zimě, je třeba vybrat dobré spodní oblečení, pod šaty se dají dát legíny a tričko s velkým výstřihem, aby nevylézalo z pod šatů ven. Také je výhodné vzít si sebou teplý větší kabát, který přes sebe v pauzách mezi focením hodíte a zahřejete se.
Pokud si vyberete větší balíček fotek, určitě se budete někde na place převlékat do druhého (případně I třetího) kostýmu. Je fajn vzít si teda větší (třeba sportovní) tašku, do které si zatím date své obečení, případně i malou dečku, na které se budete převlékat.
Pokud máte objednanou i vizáž, tak na focení přijďte nenalíčená s čerstvě umytými (suchými) vlasy, upravenými nehty (např.nenalakované, nebo francouzská manikůra) a hlavně s dobrou náladou :-) 
Focení i s líčením a úpravou trvá cca 3-4 hodiny. Vřele doporučujeme následně využít své krásné vizáže a po focení vyrazit někam ven do ulic s manželem či kamarádkami.


Konečná úprava fotek

Protože fantasy styl focení je dost náročný na následnou úpravu ve Photoshopu. Vyhrazuji si právo na výběr výsledných fotek já. Myslím, že dokážu odhadnout ty správné pózy a úhly záběru, navíc vidím i kompozici a technickou stránku fotografie, tak aby výsledek byl úchvatný.
Pokud máte přece jenom potřebu, vybrat si některé fotky i sami, můžeme se určitě domluvit na zaslání náhledů a výběr spolu konzultovat.